Voor en nadelen van print media

Twijfel je om te adverteren in de krant? Er zijn veel mogelijkheden om te adverteren in printmedia zoals de krant. Je kan kiezen voor (gratis) lokale kranten of kranten die landelijk worden verspreid. Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van wie je wilt bereiken en wat je budget is. 

Als je met jouw lokale groentezaak landelijk gaat adverteren, dan betaal je om een hoop mensen te bereiken die nooit naar jouw zaak komen.

Groot bereik

Kranten hebben in 1x een heel groot bereik. Het is een heel goed medium om je naamsbekendheid te vergroten. Laat mensen weten wie je bent en wat je doet in de krant als je veel mensen op de hoogte wil brengen. Vooral landelijke kranten zijn hier goed voor als je een landelijk publiek wilt bereiken.

Meer aandacht

Mensen die een krant of een tijdschrift lezen hebben daar meer aandacht voor en nemen daar meer de tijd voor. Als mensen scrollen door hun tijdlijn op Facebook of Instagram doen ze dat toch vaak als tijdsvulling en vrij gedachteloos. Dan moet je met een advertentie al extreem opvallen met een filmpje als je wilt dat mensen door klikken. 

De gemiddelde lezer van een krant of tijdschrift heeft meer aandacht voor jouw boodschap en dan zal het ook beter blijven hangen.

Kwalitatief bereik

De mensen die een krant of tijdschrift lezen hebben bewezen meer te besteden en zijn doorgaans hoger opgeleid. Ook zijn ze ouder. 

Als het om tijdschriften gaat heb je nog heel veel keuze uit verschillende vaktijdschriften. Als jouw product of dienst binnen zo’n vakgebied valt, dan verdient het zeker aanbeveling om daar te adverteren. De concurrentie is dan wel groot, maar als jij overtuigt bent van je boodschap en je product, dan zal je zeker opvallen.

Luxe product

Vooral als het gaat om tijdschriften, dan kan je soms echt praten over luxe producten. Vooral damestijdschriften die gaan over beauty, lifestyle of mode zijn vaak dikke boekwerken met een glossy cover en dik, glanzend papier. Als jouw advertentie daar tussen staat, dan straalt die luxe ook af op jouw merk. Adverteren in dat soort bladen is doorgaans wel duurder dan minder luxe bladen, maar ja, al die luxe moet toch betaald worden.

Goede balans

Zoals je leest heeft adverteren in de krant of tijdschriften veel voordelen, maar let op dat je online adverteren niet volledig uitvlakt. Een goede adverteerstrategie houdt rekening met alle kanalen en combineert die kanalen in de perfecte mix en inzet van media.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *